گروه استان‌ها ت استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد، گفت:‌ در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های رزن و درگزین نارنجی، اسدآباد آبی و سایر نقاط استان در وضعیت زرد قرار دارند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، ظهر امروز در نخستین جلسه رسمی ستاد مدیریت کرونا در استان، ضمن تشکر از تلاش‌ها و اقدامات همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی استان در ایام نوروز، اظهار داشت: در این ایام ۷ میلیون تردد در جادهای مواصلاتی همدان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر در ایام نوروز در استان اقامت داشتند، تصریح کرد: با بازگشایی غارعلیصدر در ایام نوروز، ۲۷ هزار نفر از این مجموعه دیدنی بازدید کردند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه خطر کرونا همچنان در کمین است، گفت: مردم برای حفظ سلامت خود و جامعه از عادی‌انگاری پرهیز، و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی همراهی و هماهنگی خوبی در ستاد اجرایی سفر داشتند، اظهار داشت: نظارت بر بازار و بررسی مسائل و مشکلات آن با همراهی فرمانداران، ماموریت ویژه امروز معاون اقتصادی بود و مقرر شد با جدیت تمام رصد و پیگیری کند.  گزارش‌های ستاد اجرایی سفر به طور روزانه و لحظه‌ای به مراجع بالادستی ارائه می‌شود. 

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های رزن و درگزین نارنجی، اسدآباد آبی و سایر نقاط استان در وضعیت زرد قرار دارند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون، اظهار داشت: تزریق واکسن در پیشگیری از ابتلا به کرونا و بستری بیماران مبتلا تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه از ۱۴ فروردین ماه همه مدارس استان باید بازگشایی شود، گفت: هیچ کلاسی به صورت غیر حضوری برگزار نخواهد شد.

استاندار همدان افزود: مراقبت‌های لازم از مسافران نوروزی و حصول اطمینان از تزریق حداقل دو دز واکسن ضروری است.

قاسمی فرزاد گفت: نظارت‌های لازم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراکز اقامتی توسط دستگاه متولی به طور جدی انجام شود.  

وی عنوان کرد: مراکز بهداشت آمادگی کامل برای ارائه خدمات تزریق واکسن به مسافران نوروزی در ایام پیشرو را داشته باشند.

استاندار همدان گفت: عادی‌انگاری باعث شیوع ویروس کرونا خواهد شد و سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *