در روزهای اخیر روند افزایشی ابتلا و بستری بیماران تنفسی و کرونایی در استان متوقف شده و به ثبات رسیده است.

به طور میانگین روزانه ۴ هزار بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان‌های همدان مراجعه می‌کنند.

باتوجه به افزایش موارد مشکوک و مراجعات بیماران، از بیماران خواسته شده هرگونه علائم سرماخوردگی را کرونا تلقی کرده و قزنطینه خانگی را رعایت کنند.

دکتر طهماسبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه روند پذیرش و بستری بیماران کرونایی به عدد ثابتی رسیده است، اظهار داشت: روند بستری در روزهای اخیر در عدد ۴۷۰ تا ۴۸۰ بیمار ثابت مانده است.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون به‌موقع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فروکش کردن موج ششم کمک می‌کند، تصریح کرد: در این پیک آمار ابتلا و بستری کودکان نسبت به موج‌های قبلی بیشتر بود.

در همین حال علیرضا توقیری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در روز گذشته ۱۲۲ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: متاسفانه ۲ بیمار هم‌ جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون سه هزار و ۲۲۲ بیمار مبتلا به کرونا بخاطر وخامت اوضاع جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون ۱۴۱ هزار و ۹۳۱ بیمار کرونایی در بخش بستری و سرپایی استان شناسایی شده است.

توقیری با اشاره به اینکه در روز گذشته ۳ هزار و ۳۳۱ بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

 وی با اشاره به اینکه شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان همدان به ۵۳۵ نفر رسیده است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: وضعیت شهرستان همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، درگزین و رزن قرمز، و کبودرآهنگ، بهار، فامنین و نهاوند در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *