فوتبال پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین همدان پس از سال‌ها حسرت دوری از لیگ دسته اول فوتبال کشور با صعود تاریخی تیم فوتبال شهرداری همدان موفق شد جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند.

حضور تیم فوتبال شهرداری همدان در لیگ دسته اول فوتبال کشور شور و نشاط خاصی در فوتبال همدان ایجاد کرد تا بعد از سال‌ها یک صعود در کارنامه فوتبال هگمتانه ثبت شود.این تیم با کادرفنی و عوامل اجرایی صد در صد بومی و بیش از ۸۵ درصد بازیکنان بومی موفق به کسب این موفقیت شد، تا نشان دهد ظرفیت بومی استان همدان در صورت توجه و حمایت‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

صعود تیم فوتبال شهرداری همدان به لیگ دسته اول فوتبال کشور همراه شد با انتخابات شوراها و سپس تغییر شهردار، که می‌توانست در سرنوشت این تیم تاثیرگذار باشد، اما ‌این تیم توانست بدون مشکل بیش از یک ماه اردوی آماده‌سازی خوبی را برگزار کند.

  موافقت شورا با تیم‌داری  

 با انتخاب سیدمسعود حسینی به عنوان شهردار همدان، مصوبه تیم‌داری تیم فوتبال شهرداری همدان با بودجه ۱۰ میلیارد تومانی راهی شورای اسلامی شهر همدان شد که در نهایت با اکثریت آرا با حضور این تیم در لیگ دسته اول فوتبال کشور موافقت شد.

تیم فوتبال شهرداری همدان با شاکله اصلی فصل گذشته و با کمترین تغییر راهی لیگ دسته اول فوتبال کشور شد و در چند هفته نخست هم شروع طوفانی داشت اما در هفته‌های گذشته این تیم روی نوار تساوی قرار گرفته است.

 پرداختی ۱۵ درصدی 

شنیده‌ها حکایت دارد در فاصله یک هفته مانده به نیم فصل نخست لیگ دسته اول فوتبال کشور بازیکنان این تیم ۱۵ درصد از قراردادهای خود را دریافت کرده‌اند در حالی که طبق قرارداد تا نیم فصل بازیکنان باید حداقل ۴۰ درصد قرارداد خود را دریافت کرده باشند.

طبق قانون اگر قرارداد بازیکنان به ۴۰ درصد نرسد،آنها می‌توانند یک طرفه قراردادهای خود را فسخ کنند که این موضوع کار را برای مدیریت و کادر فنی این تیم در نیم فصل دوم که جنگ تمام عیار بوده مشکل خواهد کرد.

  ضرورت حمایت شورا از تیم شهرداری  

در مقطع کنونی زمان آن است که شورای اسلامی شهر همدان پای رای خود مبنی بر حضور و حمایت از تیم فوتبال شهرداری همدان در لیگ دسته اول فوتبال کشور بمانند و شهردار باید با فراهم کردند مباحث مالی هرچه زودتر مشکلات ابن تیم را برطرف کند.

در فوتبال تزریق به موقع منابع مالی بسیار حائز اهمیت بوده و نه باید نوش داروی بعد از مرگ سهراب باشد، فوتبال همدان در این سال‌ها از این مباحث بسیار ضربه خورده و این بار نه باید تیم فوتبال شهرداری همدان در لیگ دسته اول فوتبال کشور به آتش مباحث مالی بسوزد.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به شرایط تیم فوتبال شهرداری همدان اظهار داشت: بعد از پایان رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور و صعود به لیگ یک برنامه‌ریزی ما برای حضور خوب تیم فوتبال شهرداری همدان آغاز شد.

علی پناهی‌زاده افزود: شاید انگشت شمار تیم‌های در لیگ دسته اول فوتبال کشور بودند که توانستند خیلی زود اردوی آماده‌سازی خود را برگزار کنند اما با تمام مشکلات ما این کار را انجام دادیم.

وی با اشاره به حفظ شاکله تیم گفت: تمرکز بعدی ما حفظ شاکله اصلی تیم بود که خوشبختانه با کمترین تغییر و جذب چند مهره و اعتماد به بازیکنان بومی تیم راهی لیگ دسته اول فوتبال کشور شد.

پناهی‌زاده تصریح کرد: شاید تنها تیم لیگ دسته اول فوتبال کشور باشیم که با کمترین هزینه و حضور کادرفنی صد در صد بومی و بیشترین تعداد بازیکنان بومی در این رقابت‌ها حضور داریم.

وی با اشاره به نتایج تیم فوتبال شهرداری همدان عنوان کرد: در هفته‌های نخست لیگ را خوب آغاز کردیم اما در چند هفته گذشته با مشکل گلزنی رو به رو هستیم.
معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: باید در نیم فصل این مشکل برطرف شود تا به راحتی امتیازات را از دست ندهیم.

پناهی زاده  با اشاره به مشکلات مالی تیم شهرداری گفت: تلاش شهردار، شورای اسلامی شهر همدان و مدیریت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان برطرف کردن بحث مشکلات مالی تیم فوتبال شهرداری است.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر به تعهدات خود در قبال بازیکنان عمل کنیم.

 تقویت تیم در دستور کار سرمربی 

سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان اظهار داشت: هفته گذشته برابر استقلال ملاثانی در خانه حریف بازی بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتیم. 

رضا طلایی منش افزود: اگر بازیکنان کمی بیشتر دقت می‌کردند در همان نیمه اول باید با دو گل حریف را شکست می‌دادیم اما متاسفانه موقعیت‌ها را به راحتی از دست می‌دهیم.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان با اشاره به دیدار هفته پایانی نیم فصل نخست بیان کرد: در دیدار برابر سایپا محکوم به کسب پیروزی و ۳ امتیاز هستیم.
وی تصریح کرد: می‌خواهیم با پیروزی به تعطیلات نیم فصل برویم و برای کسب ۳ امتیاز تا پای جان خواهیم جنگید.

طلایی‌منش با اشاره به برنامه نیم فصل گفت: فعلا تمرکز اصلی ما روی دیدار این هفته برابر سایپا تهران است و به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. به طور قطع به دنبال برطرف کردن نقاط قوت و ضعف در نیم خواهیم بود.

تیم فوتبال شهرداری همدان در هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال کشور چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه از ساعت ۱۴ در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج میزبان سایپا تهران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *